اضطراب-استرس

رژیم غذایی سالم جهت کمک به کاهش اضطراب

 اضطراب چیست؟

اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست می‌دهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیت‌هایی که قبلاً استرس زا بوده‌اند یا طی آن‌ها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد می‌شود. همهٔ انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکل‌ساز است. تحقیقات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که اضطراب در خانم‌ها، طبقات کم‌درآمد و افراد میان‌سال و سال‌خورده بیشتر دیده می‌شود.(منبع : ویکی پدیا)

احساس اضطراب در زندگی روزمره کاملا طبیعی است. هنگامی اضطراب در زندگی فرد تبدیل به مشکل می شود و بر کیفیت زندگی او تآثیر می گذارد که او احساس ناتوانی کند. هر فردی در برخی مواقع احساس خطر می کند. در این شرایط ضربان قلب شروع به افزایش می کند وتنفس دشوار می شود. این نشانه های فیزیکی هنگامی که با هیجانات مثبت یا منفی مواجه می شوید خود را بروز می دهند.

تپش قلب شما ممکن است مانند دونده ای که می خواهد به سرعت از خط پایان عبور کند ویا مانند زمانی که آماده نشتن بر سر جلسه امتحان هستید، افزایش یابد.
اضطراب برای برخی از افراد می تواند یک مشکل پزشکی طولانی مدت باشد. اضطراب حالتی است که یک احساس غیر عادی (عجیب) از ناراحتی یا حتی ترس مداوم به شما می دهد. احساسی که باعث کاهش کیفیت زندگی فردی می شود. اضطرابی که فرد را ناتوان سازد، اختلال اضطراب نامیده میشود.

نشانه های اضطراب:

اضطراب با احساس تنش، نگرانی، تحریک پذیری و حتی ناامیدی همراه است .
اضطراب به نوبه خود منجربه بروز طیف وسیعی ازمشکلات دیگر مانند اشکال در تمرکز، خستگی مداوم، بی خوابی، بی قراری، تنش شدید، سردرد، خشکی دهان، هضم ضعیف، تحریک پذیری روده، آکنه، تپش قلب و یا حتی اختلال عملکرد جنسی در فرد می شود.
استرس مداوم، خواب کم، رژیم غذایی نامناسب، استفاده مکرر از محرک هایی مانند قهوه و مواد دیگر از جمله نوشابه های انرژی زا وقرص( مواد مخدر)که منجر به بروز یک بیماری به نام آدرنال خستگی می شود.
این بیماری با کاهش کورتیزول در بدن که هورمون ضد استرس است مشخص می شود.

روش های درمان اضطراب:

سه روش اصلی درمان اضطراب و خستگی عبارتند از:
• استفاده از داروهای ضد اضطراب و ضد افسردگی
• مشاوره و روان درمانی
• رژیم غذایی (حذف کردن قهوه و برخی از مواد غذایی مانند شکر و مواد افزودنی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند)
درمان های دیگر می تواند شامل موارد زیر باشد:
• مکمل های غذایی و ویتامین ها
• درمان های گیاهی
• ورزش (فعالیت های بدنی)
• آروما تراپی (رایحه درمانی)
• تکنیک های کاهش استرس مثل یوگا، تای چی، ماساژ، مدیتیشن و تمرینات تنفسی

ارگرن چگونه با رژیم غذایی جهت کاهش اضطراب به شما کمک می کند؟

ارگرن دارای گستره وسیعی از محصولات کاملا طبیعی، بدون مونو سدیم گلوتامات، بدون گلوتن و ترکیبات مصنوعی است. این محصولات می توانند برای رژیم غذایی متعادل و افزایش تندرستی شما بسیار مناسب باشند.
محصولات ارگرن می توانند به کاهش استرس های مصنوعی در بدن شما کمک کنند. این استرس های مصنوعی در اثر ترکیبات نا خالص که درغذاهای فرآوری شده روزانه شما وجود دارند، ایجاد می شوند. محصولات ارگرن با غلات فوق العاده، احساس تغذیه برتر دوران باستان را برای شما به ارمغان می آورد. غلات فوق العاده ای مانند گل همیشه بهار و کینوآ که به داشتن ارزش غذایی بالا مشهورند در بیشتر محصولات ارگرن وجود دارند. ارگرن غلات فوق العاده با مواد مغذی برتر را به عنوان جایگزینی برای غلات مدرن پیشنهاد می کند.
این اطلاعات فقط برای استفاده عمومی ارائه شده است. قبل از انجام هر گونه رژیم غذایی لطفا با پزشک عمومی خود مشاوره کنید.